Ékegyszerű és nagyon finom: a 25-ös ropi


Ez a ropi tökéletesen beleillene a kedvenc gyerekkori (inkább süldő lyány) könyvembe. Sok kedvenc volt, de nem tudtam betelni egy 43-ban kiadott kisalakú darabbal. Címe: A mindent tudó nő. Egy akkori női újság évkönyve volt. Itt a nő szuperhős volt, ismétlem 43-as kiadás, amikor minden fegyverre fogható pöcsös a háborúban sínylődött, otthon hagyva kedves feleségét.
Ha a hölgy először tapasztalta meg, hogy hogyan kell háztartást vezetnie vagy renoválnia egy bombatalálat után a ház sarkát, vagy épp el kellett mennie vadásznia a határba, hogy legyen mit tenni az asztalra. Summa summarum, ebben a könyvben voltak hasonló receptek.
Nosztalgiával fordulok a régi receptek irányába, mert jó tudni róluk. Másik nagy igazság, hogy a legegyszerűbb dolgok a legjobbak.
Otthon ettem ilyet és  egyből elkértem a receptet. Anyukám fejből mondta, én is fejből írom ide, nem egy  nasa project. Akkor neveztem el magamban 25-ös ropinak.
Hozzávalók:
25 dkg liszt
25 dkg főtt, tört buronya (3 közepes darab)
25 dkg zsiradék (vaj, zsír, olaj akármi)
1 teáskanál só
1 tojás
+ akármilyen mag, sajt feltétnek (most mákot használtam)
Elkészítés:
A krumplit törjük össze és keverjük fel a vajjal. Olvasztott vajjal. Szép, habos-fényes krumplipürénk van, sózzuk meg. Készítsük elő az átszitált lisztet és részletekben keverjük bele. Ha száraz lenne, nem akarna összeállni, akkor lazítsuk kevés tejjel, vagy egy evőkanál tejföllel. Ha szuttyogna, nem lehet labdává gyúrni, akkor kevés lisztet tegyünk hozzá.
Egy lisztezett táblára borítsuk ki és gyúrjuk át. Kisujjunk vastagságára nyújtsuk ki és egy felvert tojással kenjük le a nagy palacsintát. Most szórjuk rá a sajtot, vagy a magokat, vagy mindkettőt egyszerre, úgy még finomabb. Vágjuk fel csíkokra.
Egy sütőpapírral kibélelt tepsibe fektessük a ropikat és előmelegített sütőben süssük nagyjából 20 percig. Addig vártam a kivétellel, amíg megbarnult, ropogott az alja.


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája