Grízes mákos


Az élet és az ember leleményessége úgy hozta, hogy a héten meglátogattuk Kecskemétet.
Összesen 1 órát töltöttünk ott, de még így is jutott idő megcsodálni a főterét. Villámlátogatás volt, kora délután már fitten, frissen a munkahelyünkön ültünk. Szóval készíteni kellett egy batyut, minden földi jóval, amit belepakolhattam este 11 órakor, egy másik munkanap végén.
Szendvicske már előkerült Debrecen határában, kávé termoszban, sütike dobozban.
Míg néztem egy mesét, addig összekevertem a tésztáját, tettem vettem, mosogattam, beledobáltam egy kis gyümölcsöt - épp rebarbarát és egy marék málnát találtam - és készre sütöttem 30 perc alatt.
Szoktam hangoztatni, hogy ha egy ételre 10 percnél többet kell fordítani, az már nálam kiesett a receptes kosárból. Ez egy gyors dolog.   
Finom lett, egyszerű, kávé mellé, akár uzsonnára jó választás.
Figyelmeztetés: vagy nagyon jó baráttal/közeli hozzátartozóval edd, aki mákos foggal is szeret, vagy legyen nálad kis tükör és fogkefe. 

Hozzávalók: 
150 g liszt
100g cukor
+1evk cukor
100g búzadara
100 g mák egészben
fél csomag sütőpor
2,5 dl tej
40 g vaj
1 egész tojás
200 g nagyobb darabokra vágott gyümölcs

Elkészítés:
A darával kezdjük, hogy szívja magát. Öntsük egy nagy tálba, keverjük fel a tejjel. Olvasszuk fel a vajat, adagoljunk bele egy nedves, és egy száraz hozzávalót egészen addig, amíg csak a gyümölcsök maradnak és az a kevés cukor.
A gyümölcstorta sütőformát vékonyan vajazzuk ki és a tésztát öntsük bele. Szórjuk rá a gyümölcsöket és szórjuk a tetejére a cukrot. Negyed órát pihentessük.
Nagyjából fél óráig sütöttem 180 fokon, tűpróbával ellenőriztem. 


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája